Post | healthycoway
top of page

Penapis Air Berion Beralkali Inception Coway - Kebaikan Air Beralkali

Updated: Oct 23, 2023


Minum air beralkali boleh meningkatkan banyak aspek kesihatan, termasuk: anti-penuaan, mengekalkan kesihatan gastrousus, meningkatkan sistem imun dan banyak lagi. Dengan teknologi terkini Inception Coway, orang ramai boleh minum air tulen yang sihat dengan sangat mudah. Apakah jenis Penapis Air Inception Coway? Apakah faedah yang boleh dibawanya kepada kesihatan anda?


Pengenalan kepada Inception Coway

Inception Coway merupakan mesin air terkemuka di pasaran, ia mempunyai fungsi dua hala, selain sebagai penulen air, ia juga dapat memberikan ion alkali yang diperlukan oleh orang ramai. Ia menggunakan sistem lima elemen penapis yang telah diuji dan diperakui oleh Persatuan Kualiti Air (WQA). WQA komited terhadap kualiti air, mereka mempunyai pasukan profesional dan menguji produk berkaitan. Setiap elemen penapis Inception Coway boleh mencapai fungsi yang berbeza: Tapis bahan kotor dalam air Mengeluarkan logam berat, yang lebih sukar untuk dikeluarkan, tetapi tidak menapis mineral dalam air Buang beberapa bahan yang menyebabkan bau, supaya orang tidak akan mempunyai bau yang tidak menyenangkan apabila minum air tulen Tapis dengan sifat antibakteria untuk menghalang pertumbuhan mikroorganisma dalam penulen air


Kelebihan Tambahan Inception Coway

Sebagai tambahan kepada fungsi pembersihan sumber air yang sangat baik, Coway Inception juga menjaga setiap butiran kecil, seperti berikut:


1. Fungsi bebas penulen air dan ion alkali

Memandangkan tidak semua orang atau setiap masa perlu minum air Alkali, Coway Inception mengasingkan dengan sempurna fungsi penulen air daripada ion alkali. Apabila penulen air digunakan, aliran keluar adalah air tulen bersih. Walau bagaimanapun, dengan menekan butang fungsi air terion beralkali, anda boleh segera menikmati air tulen terion beralkali yang bermanfaat untuk kesihatan anda. Penapis air dengan keadaan ini menjaga keperluan semua orang dan sangat sesuai untuk keluarga berbilang ahli.


2. Dengan tiga suhu air Fungsi air tulen ion alkali juga mempunyai tiga suhu air: air panas, air suhu bilik, dan air sejuk. Ketiga-tiga suhu air ini hanya memenuhi keperluan semua orang. Dalam cuaca panas, kebanyakan orang ingin minum air sejuk, tetapi mereka yang ingin menjaga kesihatan lebih suka minum air suhu bilik, dan apabila mereka ingin membuat teh dengan air panas, mereka hanya perlu menekan butang untuk mendapatkan air panas. Agak selesa. 3. Mod penjimatan kuasa pintar Pada masa yang kurang digunakan, mod Penjimat Kuasa Pintar mengurangkan pemampatan dan pemanasan untuk menjimatkan kuasa. Mesin air am hanya akan terus memanaskan dan memampatkan, dan ia perlu menggunakan elektrik secara berterusan, yang merupakan pembaziran sumber.


4. Fungsi pembersihan automatik

Fungsi pembersihan automatik sepenuhnya beroperasi setiap 7 jam. Fungsi ini sangat meningkatkan kualiti hidup, tanpa perlu mengendalikannya, menjimatkan masa dan tenaga. Orang moden begitu sibuk setiap hari. Jika mereka masih perlu membersihkan penulen air, mereka tidak dapat mencapai matlamat untuk menikmati kehidupan.


5. Sistem elektrolisis yang dioptimumkan

Dengan Titanium Bersalut Platinum, penulen air dilindungi daripada kelembapan dan wap. Penapis air berulang kali dipanaskan dan diisi dengan air setiap hari, dan ia mudah terhakis. Selain itu, ia mempunyai manfaat anti-pengoksidaan, dan tidak perlu risau bahawa penulen air akan terhakis oleh beberapa bahan.


6. Sistem Penapisan Nanomembrane

Penapis air ion alkali Coway Inception menggunakan sistem penapisan nano, ia boleh menapis logam berat yang sangat kecil sambil mengekalkan mineral di dalam air. Oleh itu, minum air tulen Coway Inception menghilangkan rasa risau tentang kekurangan mineral penting ini dalam badan.


7. Mempunyai tahap kealkalian yang berbeza

Penapis air ion alkali ini mempunyai tiga darjah kealkalian yang berbeza, yang boleh dipilih mengikut keadaan dan keperluan anda sendiri.

Kealkalian rendah (pH ± 8.5): sesuai untuk mereka yang baru mula menyentuh air beralkali, kerana bimbang badan tidak dapat menyesuaikan diri, mereka harus bermula dari tahap alkali ini

Normal Alkali (pH ± 9.0): Sesuai untuk sesetengah orang yang badannya telah terbiasa dengan air alkali, dan juga boleh menggunakan air alkali ini untuk memasak.

Beralkali Tinggi (pH ± 9.5): Sesuai untuk sesetengah orang yang kerap minum air beralkali, dan menggunakan air yang sangat beralkali untuk membuat teh dan sayur rebus akan menjadi sangat lazat.



Mengapa minum air terion beralkali

Mungkin ramai yang tidak faham kenapa kita mesti minum air berion beralkali, sebenarnya air beralkali mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan manusia seperti 4 manfaat utama berikut:


1. Antioksidan

Terdapat molekul yang mengandungi oksigen yang tidak stabil yang dipanggil radikal bebas dalam tubuh manusia. Apabila ia teroksida, ia boleh menyebabkan kerosakan pada sel dan DNA badan. Apabila sel rosak, pelbagai penyakit akan menyusul, dan penuaan pramatang.


Air terion beralkali adalah antioksidan yang membantu melambatkan proses pengoksidaan radikal bebas oksigen dan menstabilkan molekul ini. Penyakit yang disebabkan oleh pengoksidaan sel termasuk: gejala keradangan, katarak, kanser, penyakit kardiovaskular, penyakit Alzheimer, dan lain-lain. Oleh itu, untuk menstabilkan sel-sel badan, minum lebih banyak air terion beralkali boleh membantu menghilangkan radikal bebas oksigen.


2. Melegakan sakit perut

Sakit perut adalah masalah yang dihadapi oleh ramai orang, tetapi tidak semua jenis sakit perut adalah sama. Air terion beralkali boleh melegakan 4 jenis ketidakselesaan perut: cirit-birit kronik, senak, hiperasiditi dan penapaian gastrousus yang tidak normal.


Refluks asid berlaku apabila terdapat terlalu banyak asid dalam perut, membolehkan makanan mengalir semula ke esofagus. Refluks asid yang berpanjangan boleh menyebabkan kerosakan yang besar pada perut. Kajian telah menunjukkan bahawa meminum air beralkali boleh menyekat enzim refluks asid dan mengurangkan kepekatan asid dalam perut.


3. Cepat diserap oleh badan

Oleh kerana molekul air terion beralkali adalah sangat kecil, ia boleh diserap dengan cepat oleh badan. Badan menyerap air yang cukup untuk menjadikan badan lebih lembap, terutamanya sesuai untuk sesetengah orang yang kerap berpeluh. Sekiranya badan tidak dapat menyerap air yang mencukupi dengan cepat, ia mudah menyebabkan gejala dehidrasi dan kulit kering.


4. Meningkatkan tenaga badan

Perlembagaan yang terlalu berasid akan menyebabkan manusia mudah letih, mengantuk dan lain-lain masalah. Air terion beralkali boleh mengurangkan kepekatan asid dalam badan, meningkatkan tenaga badan, dan menjadikan orang lebih segar. Orang moden sangat terdedah kepada rasa letih dan mengantuk, mungkin disebabkan keasidan yang berlebihan dalam badan. Minum lebih banyak air Beralkali boleh membantu dalam hal ini.


Kesimpulan

Keasidan dalam badan manusia boleh membawa kepada banyak penyakit kronik. Banyak kajian menunjukkan bahawa meminum lebih banyak air terion beralkali boleh meneutralkan kepekatan asid dalam badan dan membantu menghilangkan radikal bebas oksigen. Di samping itu, kerana molekul air terion beralkali adalah sangat kecil, ia membolehkan orang ramai menyerap air dengan lebih cepat dan menjadikan badan lebih lembap. Teknologi terkini penapis air Inception Coway menyediakan semua orang dengan air terion beralkali, yang sangat inovatif dalam penampilan dan berfungsi sepenuhnya. Hanya tekan butang, anda boleh dengan mudah menikmati air terion beralkali dengan tiga suhu air, yang agak mudah.




Helo, saya Daniel Jong, Health Planner Coway yang profesional. Saya mempunyai lebih daripada 3 tahun pengalaman dalam industri ini dan saya telah membantu lebih daripada 200 keluarga meningkatkan kualiti hidup mereka dan mempunyai kehidupan yang lebih sihat dan gaya hidup yang lebih baik.

Klik sini SEKARANG Http://www.wasap.my/60193876826/ supaya saya boleh bantu anda menyelesaikan masalah dan keperluan anda dengan lebih cepat.


195 views0 comments

ENQUIRY

What are you intersted to know more

Thanks for submitting! We will contact you shortly

WhatsApp.png
  • Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2021 HEALTHYCOWAY. ALL RIGHTS RESERVED

© Copyright
bottom of page